A stressz szenvedélybetegsége

Minden nő szeretne hosszú, erős és ápolt körmöket. Örömmel nézegetjük a drogériák polcain sorakozó, mindenféle színben pompázó lakkokat, és azon gondolkozunk, hogy milyen manikűrt készítsünk magunknak. Na de mi van azzal, aki nem gondolkozik el ilyesmin? És nem azért, mert nem szeretne gyönyörű "karmokat", hanem mert számára lehetetlennek tűnik a lakkozás. De miért is? Bár köze sincs az alkoholizmushoz, vagy a drogozáshoz, én mégis a szenvedélybetegségek közé sorolnám a körömrágást. Aki átélte valaha, tudja, hogy nagyon nehéz leszokni róla. Ha egyszer elkezded, sajnos nagy erőfeszítésbe kerül, hogy ne csináld.


Nem emlékszem pontosan, de talán 8 éves lehettem, mikor elkezdtem rágni a körmeimet. Először talán a stressz miatt, (és itt elgondolkoztam, vajon mi okozhatott problémát 8 évesen) de később már megszokásból rágtam. Többször is próbáltam leszokni róla, de eredménytelenül. A körmeim iszonyatosan csúnyák, és gyengék lettek. Úgy hiszem sokan tudják, hogy miről is beszélek. Mindig próbáltam elrejteni őket, nehogy valaki meglássa, a leszokással kapcsolatban mégsem léptem előrébb. Szerencsére tavaly fordulat következett be az ügyben. Kijelenthetem, hogy bizony november óta nem rágom a körmömet! Igaz, hogy az a 8 évnyi "kártevés" nem áll helyre pár hét alatt, de dolgozom az ügyön. Nem úgy kell ezt elképzelni, hogy amint hagyod először megnőni a körmödet, máris egészséges és erős lesz. A leszokás után sok idő még, amíg helyre lehet őket pofozni. Ha te is hasonló problémával küzdesz, akkor görgess csak lejjebb, adok néhány tippet!


  • Akaraterő

Az első, és a legfontosabb. Koncentrálj mindig a célodra. Az egészséges életmódhoz hasonlóan, itt is fejben kezdődik minden.
  • Képek

Tölts le képeket gyönyörű, színes manikűrökről! Hidd el, motiválni fognak.

  • Műköröm

Bár ezt az eshetőséget még sosem próbáltam, de van akinek bejön. Csak ránézel a kezedre, és látod milyen jól néz ki. Amíg rajta van megnő a saját körmöd, és bár gyenge lesz, ez könnyen orvosolható.


  • Piszok

Gondolj bele, mennyi mindent összefogdosol egy nap alatt. Ezek mind tele vannak baktériumokkal, és a körmöd alá is kerülnek belőlük jócskán. Még mindig van kedved a szádhoz emelni?
  • Körömerősítő

Valljuk be, a tövig rágcsált körmökön iszonyúan festenek a tarka lakkok. De hogy mégis legyen rajtuk valami, használj színtelen lakkot, vagy ami még jobb, körömerősítőt. Van, amelyik gyorsabban növeszti, de mindenképpen erősebbé teszi a karmaidat. Ehhez tudnám ajánlani a She stylezone termékeit.

Ezek lennének az én tippjeim, remélem tudtam segíteni a sorstársaimnak. Mindenkinek nagy akaraterőt kívánok!

Puszi: Victoria Bloom

Megjegyzések

  1. Zovai!
    Én is kiskorom óta rágom a körmöm és tudom milyen nehéz. Mindenkitől hallgathattam, hogy ez fejben dől el, el kell magam határozná stb. Eléggé az idegeimre mentek, végül nekem a műköröm segített. Lehet ez bután hangzik, de mivel szép volt és erős a zselé vagy a porcelán miatt, nem volt hol megkezdenem a körmöm, hogy lerágjam. Szóval ezt a módszert tudom ajánlani.

    VálaszTörlés
  2. Én ismerek olyat, aki a műkörmét is lerágta.. Sajnos tényleg nagy kihívás leszokni, szóval gratulálok hozzá! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Búcsúlevél, avagy üzenet a bloggereknek

Hogyan oltsd le a saját írásodat?

A kliséken túl