Mit rejt a tölcsér mélye? - Avagy fagyizóban dolgoztam

 Nektek mi a nyár legnélkülözhetetlenebb kelléke? Remélem néhányotoknak eszébe jutott a fagyi. A krémes finomság szinte minden sarkon kapható, ma már ezerféle ízben. Mindenkinek megvan a kedvence, de nem vagyunk restek az újakat kipróbálni. A fagyizó előtt elsétálva gondolkoztál már azon, hogy milyen lehet a pult másik oldalán állni? Csak sziesztázol az árnyékban, kiszolgálod a vevőket és néha te is megeszel egy-egy gombócot, gondolnád jogosan. A fagyasztott mennyország szerelmeseinek igazi álommunkának tűnhet. El kell hogy szomorítsalak, mivel ez nem így működik.


Nemrég szerencsém (vagy balszerencsém) volt megismerkedni ennek a munkának a követelményeivel. Ha érdekel, hogy mivel jár a fagyi árusok élete, tarts velem!
A mesedélutánt kezdjük azzal, hogy 12 órás műszakom volt. Reggel 8-tól este 8-ig. 5:30-kor kellett kelnem, hogy el tudjak készülni a buszig, és 20:20-kor értem volna haza. Miután beértem, negyed órányi késés után befutott a főnök is. Szépen elmagyarázta, hogy miből is áll a napi rutin. Nyitás előtt ki kellett tölteni egy jelenléti ívet. Felírtam a nevemet, a születési dátumomat, adószámomat stb. Ezután meg kellett számolnom a kasszában, illetve A pénztárcában lévő összeget, ami a bevételt takarta. Ezt is fel kellett írni. Mindemellett a három hűtő hőmérsékletét is kötelező volt feljegyezni az utókornak.


8 órakor kinyitottunk, kitettük a "cégért", és vártunk a vevőkre. Kezdetben nem is volt olyan rossz. A napközbeni feladatok a fagyi kiadásából, takarításból és a hűtő hőfokának állítgatásából álltak. Emellett, ha elfogyott a fagyi, egy másik adagot kellett betenni helyette a pultba. Sajnos a finomságot nem nekünk kellett gyártani, hanem rendelve volt, pedig kíváncsi lettem volna, hogyan készül. Nem is hangzik rosszul ugye? Az első pár órában nem is volt probléma, de miután az óra delet ütött, halálra untam már magam. Lehet, hogy csábítóan hangzik, hogy kevés a meló, de pont ez miatt szörnyű. Elképesztően lassan teltek az órák, ráadásul a mobilnetem is fogyóban volt. Beszélgetőtársra csak ritkán leltem, lévén, hogy ismeretlen voltam a környéken. Útközben kiderült, hogy egész héten nekem kell dolgoznom. Belegondoltam, hogy 450 forintos órabérért ácsorognom kéne 6 napon keresztül... Nekem van egy
alapvető mozgásigényem, ami ez által semmiképp sem teljesülhetett volna. 100%, hogy nem bírtam volna ki a folyamatos semmittevést. Komolyan elgondolkoztam, hogy mi lenne a jobb. 12 órán keresztül álldogálni az árnyékban (mivel leülni nem szabadott), és szinte semmit sem csinálni, vagy egy gyárban végigdolgozni, 30 fokban 8 órát. A gyárat választottam. Még aznap, 16 órakor "felmondtam". Bármennyire is kecsegtetőnek hangzott egy fagyizóban dolgozni, rájöttem, hogy nem éri meg. Legalábbis kilométerekkel a Balatontól, egyáltalán nem. Kevés vevő tévedt csak arra, és a fél napot egyedül tölteni nem az én világom. Tapasztalatszerzésnek nem volt rossz, de soha az életben nem mennék vissza. Persze biztos vannak, akiknek megfelelőek ezek a viszonyok, de az nem én vagyok.
Nektek milyen tapasztalataitok vannak diákmunkával kapcsolatban? Dolgoztatok már fagyizóban?

Puszi: Victoria Bloom

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Búcsúlevél, avagy üzenet a bloggereknek

Hogyan oltsd le a saját írásodat?

A kliséken túl