Kérdezz-felelek

Sziasztok!
Nemrég Tenshi-nek köszönhetően kaptam egy kihívást, és ezekre a kérdésekre fogok most választ adni.

1. A blogod személyes blog. Minek a hatására indítottad?
Eredetileg egy történetes blogot akartam nyitni, de nem voltam elég bátor hozzá. Bele akartam kóstolni a blogger világba, mielőtt ténylegesen nekivágok. Úgy éreztem, van mondanivalóm, és sokféle téma érdekel, ezért ez a megoldást remek alternatívának gondoltam az úgy nevezett „gyakorláshoz”.

2. Azonnal elkészítetted a blogod, vagy kellett egy kis idő az átgondoláshoz?
Már hónapokkal a nyitás előtt felötlött bennem a kérdés, hogy mi lenne ha, ám ezt mindig hamar elvetettem. Mint már említettem, történetes blogot szerettem volna vezetni, de amint kigondoltam, hogy nyitok egy személyeset máris belevágtam. Alig voltak ötleteim, és a desing-nal sem kezdtem azóta semmit, de most már nagyon sok dolog van tervben. Hirtelen felindulás volt az egész, de nem bántam meg.

3. Van olyan blogtéma, amibe még szívesen belevágnál?
Igen, és nemsokára bele is fogok. :D

4. A barátaid és a családod olvassa a blogod? Ha igen, milyen visszajelzéseket kapsz tőlük?
A legjobb barátaim igen, és tőlük szinte mindig pozitív dolgokat kapok vissza. Szerencsére megmondják azt is, ha egy cikk nem sikeredett annyira jól, mint a korábbiak, és ezt nagyon köszönöm nekik. A családomból csak a bátyám olvas néha egy-egy bejegyzés, de tőle nem számíthatok kritikára, hisz mindig elvicceli a dolgot. :D

5. Van/volt olyan blog, ami nagyon magával ragadott? Ha igen, melyik volt ez, és mi tetszett benne?
Az az igazság, hogy kevés blogot követek nyomon, de ha valami megfog, akkor az nagyon. A kedvencem a The Quenn bee of High School És hogy miért, azt nehéz megmondanom. Tetszik a stílus, amiben íródik, és magával ragadó a története. Talán azért sikerült rajongójává tennie, mert fontosnak tartom a barátságokat, és mert azonos korúak a főszereplők, mint én. A sztori akár a valóságban is megtörténhet, de egyszerűen annyira hiteles, hogy mikor rátaláltam, el sem tudtam szakadni a kijelzőtől. Mikor megtudtam, hogy fiú az író ledöbbentem, de a lehető legjobb értelemben. Minden elismerésem az övé, és már nagyon várom a következő részt.

6. Egy-egy bejegyzésed elkészítéséhez mennyi idő kell? Mi ennek a folyamata?
Nos, ez változó. Megírni a cikket kb. 1-2 órát vesz igénybe. Többnyire hetente egyszer posztolok, ami csak különleges esetekben változik. (Mint például most is) Jelenleg túl sok ötletem van, és nehéz eldöntenem, hogy miről szóljon a heti „adag”. Általában előző nap sikerül eltökélnem magam, és vagy csütörtök délután, vagy pénteken ülök le a gép elé megírni. Arra is volt már példa, hogy ez rajz vagy etikaórán esett meg. Telefonon, vagy számítógépen pötyögöm be a betűket, és ez után többször is átnézem. Van, hogy hangosan is felolvasom, utána pedig irány a blogger.

7. Mi a legnagyobb álmod? Szerinted el fogod érni?
Rengeteg álmom van. :D Ezek közül leginkább az elismert újságírói szakmát, és egy (de remélhetőleg több) könyv kiadását szeretném megvalósítani. Szerintem rengeteg blogger társamnak ez a célja az életben. Ez mellett szeretnék még rengeteg helyre elutazni, világot látni, és kipróbálni extrém sportokat. Hogy meg tudom-e majd valósítani, nem tudhatom, de megteszek minden tőlem telhetőt az ügy érdekében. Optimistán tekintek a jövőre.

8. Ha lehetne három kívánságod, mik lennének azok?
Mindenek előtt azt kívánnám, hogy a nagymamámnak sikerüljön kilábalnia a rákból. Jó úton halad, és támogatjuk, ahogy csak tudjuk.
A másik kettőn komolyan el kellett gondolkoznom, de arra jutottam, hogy semmi. Szerintem az álmok megvalósításának az a lényege, hogy saját erődből juss el oda, ahova. Ha minden csak úgy az ölünkbe hullana nem lenne miért küzdeni, nem lennének céljaink, és ez által az életünknek értelme sem.

9. Szoktál zenét hallgatni blogolás közben? Milyenek számodra a leginspirálóbbak?
Néha, ha a Todos Los Días-ra írok bejegyzést, akkor igen, de ha a történeteimmel foglalkozom, soha. Ha alkalmanként bekövetkezik ez a földöntúli esemény akkor csak hagyom, hadd menjenek egymás után a lejátszómon a számok. Ott pedig van mindenféle, az R&B-től kezdve a spanyol gyöngyszemekig. Teljesen mindegy mi megy, hisz úgyis belefeledkezem az írásba.

10. Szerinted milyen egy igazán jó író/blogger?
Mindenkinél eltér, hogy mit tart fontosnak ennél a kérdésnél. A helyesírás, és a fogalmazás egyöntetűen fontos bárki számára. Én elengedhetetlennek tartom, hogy legyen mondanivalója az illetőnek. Még ha egy százszor lerágott témáról is ír éppen, akkor is tudjon újat mondani, és alkosson olyat, ami elgondolkodtat.

Az én kihívottam pedig Odett Zsilovics, a kérdéseim pedig a következőek:

1. A történeted egy vak lányról szól. Ismersz valakit, aki hasonló cipőben jár, vagy magadtól jött az ötlet az alaphoz?

2. A nap melyik időszakában szeretsz legjobban írni? Miért?

3. A családod tudja, hogy blogolsz? Mit szólnak hozzá?

4. Van komolyabb terved az írással?

5. Milyen történeteket olvasol legszívesebben?

6. Mit teszel, ha írói válság lép fel?

7. Szoktál tanácsot kérni valakitől? (írás terén)

8. Ki a kedvenc íród/bloggered?

9. Hány évesen kezdtél el írni?

10. Mi alapján választasz nevet a szereplőidnek?

Köszönöm, hogy velem tartottál. Legyen szép heted! :)
Puszi: Victoria Bloom

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Búcsúlevél, avagy üzenet a bloggereknek

Hogyan oltsd le a saját írásodat?

A kliséken túl