7 dolog, amitől egy író falra mászik

Sziasztok!
A mai bejegyzés elsősorban azokhoz szól, akik történetet/történeteket írnak. Kezdjük egy kérdéssel: Kedves Fiúk és Lányok! Mi az, ami írás közben elszomorít, csalódottá, netán mérgessé tesz? Gondolom tudnátok példákat felsorakoztatni, hisz számtalan dolog van, ami negatív érzéseket válthat ki belőlünk alkotás közben. Nézzünk meg pár példát!

Amikor megzavarnak
Ó, a legnagyobb klasszikus. Ismerős az, amikor a fejedben megszületett már az egész mondat, de mielőtt végigírhatnád vagy legépelnéd, hozzád szól valaki? Mi ilyenkor éppen dolgozunk! Miért kell közben megszólítani minket?!

Ellentmondások
Szombat, hajnali kettő. Teljesítettem a napi limitet, és végre nyugodt lelkiismerettel mehetek aludni. Egész jól sikerült ez a fejezet, de holnap este még átnézem. Másnap előveszem, olvasom, javítom, nevetek az akaratlan nyelvújítási mozgalmamon, amibe két bealvás között kezdtem, és kiszúrok valamit. Gizi ellökte Jenőt a felé száguldó drogszállító kamion elől, de mintha Jenő már az előző fejezetben lelépett volna Gabival, szóval ott sincs a helyszínen. A francba! Most törölhetek ki két egész bekezdést, amik ráadásul nem is lettek rosszak...



Elfelejtett nevek
Hm...volt egy régi osztálytárs, aki még a legelső részben felsegítette Gizit a földről, és csábosan rámosolygott. Az a mosoly titkon nem csak a kedvesség miatt ült ki a srác arcára.... Hozzuk vissza a sztoriba Pistát, hadd legyen még bonyodalom. *egy évvel később, mikor az elejétől végigolvasod a történetet* Ja, hogy nem is Pista volt, hanem Géza...

Amikor a karaktered nemet mond neked
Gizinek meg kell csókolnia Géza Pistát. Ebből következik a balhé Jenővel. Géza lassan közelebb hajol, a lány heves szívdobogással érzékeli, hogy a fiú lehunyta a szemeit. Az ajkaikat már szinte semmi sem választja el egymástól, de hoppá, félrecsúszik a kezed, és Gizi máris elhúzódik. Bonyodalmat akartál, de Gizi tudta, hogy nem lenne helyes, ha csókolózna a fiúval. Viccet félretéve. Ugye nem csak én vagyok annyira skizofrén, hogy előfordult már velem ilyen? Elterveztem egy jelenetet, de a szereplő azt mondta, hogy NEM! , és nem tette meg, amire megkértem. Nem lett volna helyénvaló a mozzanat/párbeszéd/mosoly, vagy akármi. Ő jobban tudta, mint én, pedig azt hittem, tudom ki a főnök...

Eszedbe jut egy elképesztőenhipermegaszuper sztori, de nem kezdheted el írni, mert van függőben lévő történeted
Néha a legóvatlanabb pillanatokban csattan rajtunk a múzsa csókja, és olyankor teljesen be tudunk zsongni az új ötlettől, és ilyenkor jövünk rá, hogy mennyire unjuk azt, amin jelenleg dolgozunk. Justin Bieber rajongókat megszégyenítve tudunk lelkesedni a fejünkben szövődő szálak iránt, de nem kezdhetjük el mondatokba foglalni őket, amíg be nem fejeztük a másikat. Van ennél kegyetlenebb érzés?

Daddy's little babygirl: 200K megtekintés, My Story: 200 megtekintés
Ez elsősorban a blogokra vonatkozik. (meg a túlhájpolt ifjúsági regényekre khm...Szűcs Vanda....khm...) Szívedet lelkedet kiteszed azért, hogy a tőled telhető legjobb minőségű tartalommal állj elő, de babygirl sírása-nyögdécselése százszorta több figyelmet élvez, mint a te fantasy történeted, amiben MINDEN EGYES FAJ, NÉV ÉS HELY kitalált, de nem d*gnak halálra egy tizenhárom éves lánykát. Hiába, ez kell a népnek.

Amikor leírjuk az utolsó sorokat
Hát igen...zavarhatnak meg percenként, felejthetjük el a főszereplőnk nevét, törölhetünk vissza egész oldalakat, de a legszörnyűbb az, amikor véget ér a történetünk. Talán ilyen érzés lehet az, amikor az egy gyermekes szülők csemetéje kirepül a fészekből, és szegény apának és anyának fogalma sincs róla, hogy most mihez kezdjen az életével. Persze örülnek, hogy több szabadidejük és pénzük lesz, de elkeserednek, hisz mégiscsak magukra maradtak. Mi is örülünk, mikor végre „elkészül” a négyszáz oldalas regényünk, de fáj, hogy vége lett. (igazából sohasem lesz kész teljesen, ezt mindenki tudja) Őszintén szólva sirattam már meg történetet, aminek az lett a vége, hogy írtam hozzá még egy évadot...



Ugye mennyi idegeskedéssel és rossz pillanattal jár karöltve az írói lét? Fogalmam sincs, például Stephen King hogy bír ennyi könyvet írni ilyen hátulütők mellett. Hatalmas elismerés jár neki!
Persze azt sem szabad elfelejtenünk, hogy milyen boldoggá tud tenni minket az írás. Ez a hobbink, ide menekülhetünk. Azt hiszem, ez kárpótol a sok rosszért. Nézz csak szét az eddigi műveid között. Add össze, hány oldalt írtál már az évek során. Ugye milyen király érzés?


Puszi: V. B.

Megjegyzések

  1. Szia!:)
    0:43 van, amikor ezt a kommentet elkezdem írni, és igazából már aludnom kellene, de kit érdekel, ezt nem lehet figyelmen kívül hagyni! Mint mindig, most is remekül összefoglaltad a témát. Hozhatnál gyakrabban ilyen blogolással és/vagy írással kapcsolatos bejegyzéseket, nagyon szeretem őket olvasni :)
    Meg aztán, minden pont annyira hihetetlenül igaaaaz :D A megzavarást már úgy-ahogy megtanultam ignorálni, de régebben sok bajom volt belőle. Az a trükköm, hogy nagyban bólogatok, odavetek egy nemistudom-ot, és közben a képernyőt nézem, hátha rájön magától is, hogy dolgom van. Közben persze ott motyogom az ominózus mondatot magamban. Tudom, bunkó módszer, de néha kicsit önzőnek kell lenni.
    Úristen, a neveket ne is mondd! Eddig két befejezett történetem van, mindkettő THG-fanfic. Azoknál az volt a trükköm, hogy kb. tudtam, mi mikor történt, kit mikor említettem meg (lévén a Viadaloknál eléggé adott egy sorrend) és ott még lazán visszakerestem. Na, a mostani történetemmel más a helyzet. Bár, nálam inkább a szemszínekkel adódnak gondok. A mellékszereplőket folyton elfelejtem, és csak az átolvasásnál veszem észre a bakit. Elég zavaró tud lenni, pláne, ha az elején még nem is tudtad teljesen, higy képzeld el a karaktert (vagy csak én vagyok ilyen szerencsétlen? xd)
    Egyszerre imádom és utálom, amikor a karaktereim elkezdenek maguktól cselekedni. A "Az utolsó ecsetvonás"-hoz pl kitaláltam egy tökjó jelentet, romantikusat, amiből kijön, hogy a főszereplő srácnak vannak érzelmei, és szembeszáll az ellenlábassal a lányért, erre olyan full karakterhűtlen jelenet lett, hogy a billentyűzetem konkrétan visított az átírásért. Így lett belőle egy laza "Te bajod, oldd meg"-típusú cuccocska. Hát igen. Ez ilyen XD Viszont, szerintem legalábbis, jót tett a sztorinak.
    Velem ez inkább novellákkal szokott előfordulni. Már vagy hat novella vár megírásra, meg a regényből is van vissza 10-12 fejezet. De mindig össze-vissza jön az ihlet, én meg lassan megőrülök, fogalmam sincs, melyiket írjam :D
    Az utolsó sorok tényleg brutálisak tudnak lenni, pláne, amikor szándékosan úgy tervezed őket, hogy szíven üssék a közönséget, aztán neked fáj a legjobban. Amúgy "A lázadás kezdete" című sztorimnak ez volt az: *Maja megkeresi a bloggerben* "A békét, ami egykoron csak a mesékben létezett, ám ha így haladnak a dolgok, rövid időn belül valósággá válik.", az epilógus pedig így végződött: "A remény az egyetlen dolog a világon, ami erősebb a félelemnél." (Amúgy eredeti, nem mondták el a HG-ben vagy hatvanszor:)))
    Az "Országok viadalá"-nál így alakultak a dolgok: "Az elveszettnek hitt szüleim karjaiban." (utolsó fejezet); "Brazília kristálytiszta egén sötét felhők gyülekeznek" (epilógus) (ja, igen, amúgy lett volna második évada is, ami végül nem lett. Just bloggers things.) A mostani regényemnek még nem döntöttem el a befejezését, de tuti, hogy azt is meg fogom siratni. Viszoont, az összeadást támogatom! Bár az összes mindennel még nem játszottam el, csak a két külön regénnyel. Az ALK 265 oldalas lett, az OV pedig 268. Az utolsó ecsetvonás 222 volt, amikor legutóbb számoltam, nyáron valamikor. De majd valamikor összeadok miiindeeeent, kíváncsi vagyok, mi sül ki belőle :)
    Neked amúgy hány oldalasak a regényeid?
    Ó, és egy jó tanács. Stephen Kinget ne hasonlítsd az átlagemberhez. Mert Stephen King más. Stephen King zseni.
    Szuperjó cikk lett, még sok ilyet<3

    Puszi, Maja

    ui: most 1:03 van. Mennyi ideig írtam már egy kommentet, még ha az utcsó mondatos keresgélést is beleszámítjuk? xdd

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mikor megláttam, hogy érkezett egy komment, tudtam, hogy te vagy az! :D
      Bár bevallom, a terjedelmén meglepődtem, de huhh. Nagyon köszönöm a rám szánt időt! Ez alatt még egy novellába is belekezdhettél volna. :P
      Amúgy ha megzavarnak, én is úgy reagálok, ahogy te. A visszakeresést is alkalmazom a neveknél, de őszintén...kinek van mindig kedve hozzá?😇
      A karaktereink pedig igenis élnek! Nem tudom, miért akarja mindenki bebizonyítani az ellenkezőjét. Mi tudjuk, hogy ők léteznek, és maguktól hoznak döntéseket.
      Az utolsó mondat pedig...hát pont tegnap engedtem el egy történetet. Ezúttal nem tudtam sírni, és annyit vesződtem már vele, hogy kicsit örülök is, hogy vége (na meg jövő héten végre belekezdhetek az új történetembe, ami már rendesen, regény módjára lesz tagolva) , de tudom, hogy hamarosan elkezd hiányozni.
      Egyébként szerintem lesznek még írással kapcsolatos bejegyzéseim, de nem ígérhetek semmi.
      A "regényeim" pedig elég változó terjedelműek. Eddig többnyire fanfiction-ökkel foglalkoztam, és a leghosszabb 250 körül van. Tegnap adtam össze novellástul, mindenestül az összeset, és 904 oldal körül jött ki az eredmény. És itt jön a kérdés: normálisak vagyunk mi? :D
      Egyébként most 9:10 van, azt elfelejtettem mikor kezdtem el a kommentelést, bocsi. Tudom, a délelőtti hozzászólás nem akkora műkincs, mint a hajnali, de én már édesen szúnyókáltam akkor, amikor te ezt alkodtad. :D (természetesen másfél órás írás után)
      U.I.: Teljesen igazad van. Stephen King valami földönkívüli írózseni, de egye fene, fogadjuk be a társadalmunkba. Mi is lenne a 21. századi irodalommal, ha ő nem lenne?
      Még egyszer köszi a visszajelzést! ❤
      Puszi: V. B.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Búcsúlevél, avagy üzenet a bloggereknek

Hogyan oltsd le a saját írásodat?

A kliséken túl