Justin Bieber és a Despacito?

 Hibátlan énekhang, spanyol gitár, fülbemászó dallam. Kell ennél több, hogy egy dal világhírű legyen? Aligha. Legalábbis a Despacito esetében ez tökéletesen megvalósult. A videó színes, mozgalmas, számomra pillanatok alatt felidézi azokat a bizonyos szabad, önfeledt nyári napokat. A képsorok teljesen átadják nekünk a spanyol stílust, hogy hogyan is néz ki, ha a latinok bulizni akarnak. A zene egyszerűen hihetetlen, a Bailando óta nem alkotott ekkorát a reggaeton. Daddy Yankee nevét bizonyára ismerik közületek néhányan, de ha mégsem, elmondanám, hogy egyáltalán nem kell meglepődni azon, ha az ő közreműködésével egy remekmű keletkezik. Számos sikeres felvételt hallhatunk már tőle, de egyelőre a Youtube megtekintések alapján ez a leghíresebb. Luis Fonsi neve nekem is ismeretlen volt, ami nem csoda, hisz az ő műfaja nem kimondottan a Despacito-nál hallott pezsgés. Senor Fonsi stílusa sokkal inkább az érzelmes, szívhez szóló szerelmes dalokban teljesül ki.


Véleményem szerint nem kis eredmény az, ha egy spanyol dalt Magyarországon is rongyosra játszanak, ezért innen is nagy taps az alkotóknak. Nemrégiben azonban megjelent egy remix a felvételhez, méghozzá a világhírű Justin Bieber közreműködésével. 
Nem tisztem, és nem is érdekem, hogy elmondjam a nézeteimet a sztárral kapcsolatban, de ezt nem hagyhattam szó nélkül. Az első, ami mellett nem tudtam elmenni, az a hangzás. Elindul az instrumentális zene, a zengő, kellemes spanyol gitár hangja, és Justin angolul kezd énekelni... Őszintén szólva, nekem bántja a fülemet. És nem azért, mert Bieber-ről van szó, hanem mert az ő pop-os, „R&B-s” stílusa a legkevésbé sem passzol a reggaetonhoz. Két eltérő műfaj, amit (mint kiderült) NEM szabadna ötvözni. Luis folytatja, majd Justin spanyolul kezd énekelni... A kiejtését nem lehet kritizálni, annak ellenére sem, hogy nagyon hallatszik, hogy nem ez az anyanyelve, de legyünk őszinték, nem áll jól neki a spanyol. Részemről a dal legélvezetesebb része az, mikor Fonsi a címet énekli, ám ahogy Justin ejti ki a „despacito”-t számomra elveszik a varázsa, úgy, ahogy a refrén további részének is. Hogy ne csak Justint kritizáljam, a végén Luis-tól az az angol versszak valahogy nem illik bele az összhangba.
Végül pedig értem én, hogy sok dalhoz készítenek remixeket, több változatot, de miért kellett ezt egy olyan művel, amit több mint 1 milliárdan megtekintettek? Volt egy szuper alap, és az eredetihez (legalábbis számomra) nem ér fel semmi. A másik kérdésem pedig, hogy miért pont egy úgymond „kívülállóval” kellett ezt a felvételt elkészíteni? Hogy a még nagyobb hírnév, vagy a pénz miatt az megválaszolatlan marad, de az biztos, hogy az én tetszésemet, és még több százezer emberét nem nyerte el.

Kérem a negatív kommentektől a belieber-ek kíméljenek. :)


Puszi: Victoria Bloom

Megjegyzések

  1. Szia!
    Jajj, nagyon egyetértek veled, a Despacito az elmúlt évek egyik legjobb spanyol száma, tényleg rég hallottam ennyire jó ritmusú és dallamú dalt, és úgy volt jó ahogy volt, Bieber szerintem se passzol hozzá mert egyszerűen bármilyen szomorú is - számomra - a latin kultúrát nem lehet tanulni, abba születni kell. Szóval egyértelműen Justin nélkül, teljesen spanyolul szóljon a Despacito 😍😀

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Örülök, hogy nem csak én gondolom így! A spanyol zene egy teljesen más műfaj.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Búcsúlevél, avagy üzenet a bloggereknek

Hogyan oltsd le a saját írásodat?

A kliséken túl