Viszlát, láthatatlanság!

 A blogger csoportok egyre nagyobb figyelmet fordítanak egy bizonyos jelenségre: a láthatatlan olvasókra. Szerintem senkinek sem kell bemutatni azt a pillanatot, amikor megnézed az előző napi posztodat, és van rajta több, mint 100 megtekintés, de a megítélésének semmilyen jelét nem tapasztalod. Most akkor jó lett, vagy sem? Az írás bizony hálátlan mesterség. Ha közvetetten nem is, de a hivatásos írók műveire mindig van reflektálás. Gondoljunk csak a moly.hu-ra. Több kritikát találunk ott, mint könyvet. Nem tudom megérteni, hogy az ilyen esetben miért működik ez a dolog, és a mi kis közösségünkben miért nem. Gondoljunk már bele. Az adott író a büdös életben nem fogja megtudni, hogy te mit gondolsz a sztorijáról, ám egy blogger, aki valóban foglalkozik az oldalával, örülne a szavaidnak.

Sokszor láttam már, hogy a régebbi tagok azt ecsetelik, hogy milyen volt régen. Mivel 2017 februárjában csatlakoztam a világotokhoz, sajnos nem tudhatom, mi volt a helyzet akkoriban. Összehasonlítási alapom nincs, mégis látom, hogy mennyire siralmas a helyzet. A facebook posztok többségén se komment, sem pedig egy árva like. Ennyire nehéz lenne jelet adni arról, hogy elolvastuk a cikket/az új részt? Ne mondjátok nekem, hogy abból a 100 emberből egy sem olvasta végig! Személy szerint én nagyon örülök bármilyen típusú visszajelzésnek, és az utóbbi időben meglepően sokat kaptam. (Ha az én drága követőim és azok, akik írni szoktak nekem, olvassák ezt a bejegyzést, akkor köszönetemet küldöm nekik, és üzenem, hogy nagyon hálás vagyok!)
Vannak, akik azt vallják, hogy nem a népszerűség miatt csinálják ezt az egészet, de álszentség lenne azt állítani, hogy nem csillan fel a szemük egy hozzászólást látva. Mindenkinek felcsillan. És nem csak a pozitív visszajelzésnek lehet örülni. A negatív kritika is értékes, amennyiben emberi hangon van megfogalmazva. Ne már, srácok. Olyan kevesen vagyunk... A társadalom egy egészen kicsi csoportja. Tudjátok, hogy a rajzosok között mekkora az aktivitás? Ha ott kiteszel egy képet, pár óra alatt 50 like és számtalan komment is érkezik rá. Minket mi tart ettől vissza? Olvasni kétség kívül időigényesebb mint egy képet megnézni, de miért blogol valaki, aki nem szeret olvasni? Ti teljes értékű bloggernek érzitek/éreznétek magatokat, ha csak posztolásnyi időt töltenétek el a csoportokban? Szerintem ez egy ilyen adok-kapok dolog. Ha az én cikkeimet elolvassák, akkor rákattintok én is néhányra, és legalább megnézem, miről szól.
Tudom, hogy már rengetegen emeltek szót a témával kapcsolatban, de ezt nem lehet elégszer hangsúlyozni. Ennek ellenére sem érzem a különbséget, és ez elszomorít. Ha már egy embert sikerülne rávennem, hogy aktívabb legyen, már megérte megírni a cikket, pedig kézzel írtam, töri órán, és kevesebb, mint 30 perc alatt. Értem én, hogy itt a suli, elfoglaltak vagyunk, de nyáron sem volt már a helyzet. Érdekes módon daddy baby girl-je megér 20 "folytit". Vagy a tíz évesek érnek rá ennyire, vagy mi vagyunk ilyen lusták. Senki sem várja el, hogy 300 szavas esszét rittyents a poszt alá, de egy "Jó lett, csak így tovább!" igazán beleférne. Csak pár szó, mégis sokat jelent.



Nem vagyok meghatározó személy a blogger világban. Nem ismerek sok embert. Jogosan gondolhatnátok, ki vagyok én, hogy kritizáljak? Senki, csupán egy kezdő író, aki nem akarja, hogy a társainak azért menjen el a kedve az írástól, csak mert mindig van kifogásunk az ellen, hogy komment írással fárasszuk magunkat.
Ha eljutottál eddig az olvasással, őszintén köszönöm! Remélem, nem csak üres szavaknak véled a cikkemet, és mindezzel senkit sem szerettem volna megbántani. Legyen szép napod!

Puszi: Victoria Bloom 

Megjegyzések

  1. A magam részéről szoktam minimum egy lájkot nyomni azokra a posztokra, amikre rákattintok, elolvasok. Ha tehetem kommentelek is, de sajnos egyre kevesebbet, de igyekszem minél többet :D
    Mostanában nem láttam bejegyzést ezzel a témával kapcsolatban, de régebben volt egy pár... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy akadnak, akik figyelmet fordítanak erre. :)

      Törlés
  2. Szia!
    Teljesen egyetértek veled, a kommentek, a visszajelzések tényleg képesek feldobni az ember napját. Néha engem is bosszant, hogy ha már rákattintanak, elolvassák, miért nem írnak róla véleményt. Nem hosszút, elég egy gyors kis összefoglaló is... de szerintem a legtöbb embernek nincs ideje, vagy úgy érzi, hogy csapongana egyik dologról a másikra. Pedig ez nem baj, vagyis engem nem zavarna.
    Remek cikk lett, csak így tovább! Nahyon bírom az őszinteségedet:)
    Maja

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Hogy csinálják, hogy elolvasni van idejük, de kommentet írni nem? :D
      Sokszor látom, hogy te írsz egy egy poszt alá, és ez annyira pozitív! Sokan példát vehetnének rólad.
      A dícséretet pedig köszönöm. :)
      Puszi: V. B.

      Törlés
  3. Szia!
    Teljesen egyetértek veled, a kommentek, a visszajelzések tényleg képesek feldobni az ember napját. Néha engem is bosszant, hogy ha már rákattintanak, elolvassák, miért nem írnak róla véleményt. Nem hosszút, elég egy gyors kis összefoglaló is... de szerintem a legtöbb embernek nincs ideje, vagy úgy érzi, hogy csapongana egyik dologról a másikra. Pedig ez nem baj, vagyis engem nem zavarna.
    Remek cikk lett, csak így tovább! Nahyon bírom az őszinteségedet:)
    Maja

    VálaszTörlés
  4. Minden szavaddal egyetértek! Nekünk bloggereknek igen is fontos a visszajelzés és ha ezt nem kapjuk meg huzamosabb ideig gyakran előfordul a fejünkben az a mondat, hogy "minek is csinálom?" Sajnos sok blogger már ezért feladat...:(
    Én ha tehetem mindig támogatom legalább annyival a blogger társaimat, hogy nyomok egy lajkot+elolvasom a cikket és ha meg tetszik is kommentelni is szoktam! 😁

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy ennyien támogatják ezt a cikket. Szerintem 5 ember is képes lenne változást hozni, de majd meglátjuk, ezúttal változik e valami. Én minden esetre reménykedem. :)

      Törlés
  5. Sya! Teljesen egyetértek veled én általánosságban mindig írok kommentet, de ha éppen valamiért, khm tegyük fel matek órán a tanár pont felém jön mikor olvasok khm, akkor sajnos nem igazán jelzek mert nem tudok abban a pillanatban, de sajnos ez valós és nagy probléma. Rengeteg kezdő író fejezi be, mert nem kap visszajelzést és azt hiszi nem jó, amit csinál... Ez ellen tényleg tenni kéne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Azok a fránya matektanárok...
      Én is tapasztaltam már olyat, hogy visszajelzések híján abbahagyta valaki a sztorit, és ez nagyon elszomorít. Én reménykedem, hogy tudunk ezen változtatni, és újra nagy kedvvel fog blogolni mindenki.
      Puszi: V. B.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Búcsúlevél, avagy üzenet a bloggereknek

Hogyan oltsd le a saját írásodat?

A kliséken túl