A bloggerek, akik...

 Harmadikos koromban azt tanították, hogy a jó cím rövid és lényegre törő. Ennek a kritériumnak ezúttal sehogy sem tudtam megfelelni, ezért bevezetésként kifejteném, mit is értettem a töredékes cím alatt. A mai bejegyzés azokról a bloggerekről fog szólni, akik nem kezelik megfelelően a kritikát, illetve nem adnak visszajelzést a kommentjeinkre. Rögtön a legelején leszögezném, hogy mindezzel senkit sem szándékozom megbántani, csupán az észrevételeimet szeretném megosztani veletek. Lehet, hogy semmi értelme sincsen, de az ilyen posztoknak a célja az lenne, hogy előre lendítsük a bloggerek társadalmát, és hívhassuk magunkat aktív közösségnek. Tudom, hogy sokan vagyunk, akik ezt szeretnénk elérni, de ahogy mondani szokták, egy fecske nem csinál nyarat. Szerintem négy vagy öt sem... Térjünk is a lényegre:


A minap bejegyzéseket olvastam, amikor ráakadtam egy blogra, ahová még régebben írtam egy kommentet. Kíváncsi voltam, hogyan is fogalmaztam, ezért rákerestem az adott posztra, és ez a látvány fogadott:



Ledöbbentem. Nos, a hozzászólásom annyiból állt, hogy tanácsoltam az írónak a Word használatát, mivel a leggyakoribb, amibe mindenki, ismétlem MINDENKI belefut, azok a helyesírási hibák. Nevet nem fogok megemlíteni, de a lényeg az, hogy az adott író helyesírása sajnos szembetűnően rossz volt, gondolok itt többek között a rövid magánhangzók helyetti hosszúak használatára. Nem vagyunk maximalisták, szinte soha nem láttam még, hogy bárki is felrótt volna egy-két hibát a társainak, de van egy pont, ami felett azt érezzük, sok. Jó tanácsként írtam neki, és semmi rossz szándék nem vezérelt. Aki már kapott tőlem kommentet, tudja, hogy mindig bátorító és építő jellegű dolgokat szoktam írni.
Nem mondom, hogy megsértődtem, de nem esett jól, hogy törölték a hozzászólásomat, hiszen mégiscsak időt áldoztam a megírására, nem? 

Nem tudom megérteni, miért van az, hogy egyesek nehezen viselik, ha rávilágítanak a hibáikra. Ha szitkozódva, magamat felsőbbrendűnek feltüntetve adtam volna visszajelzést, teljes mértékben megértem a cenzúrát, de ez esetben nem bírok felette napirendre térni. Szerintem egy bloggernek nem csak az a dolga, hogy bejegyzéseket írjon, kirakja a linkjét a csoportokba, és élje tovább a világát. A „feladatköreinkhez” az is hozzátartozik, hogy segítsünk a másiknak, nem? Akit nem érdekel más véleménye, az miért blogol? A kritika jó, hiszen ha nem is ismerjük be, elfogultak vagyunk magunkkal szemben. Nem vesszük észre a hibáinkat, amíg a szemünk elé nem tárják. Ha valaki emberi módon kifejti az észrevételeit, miért az a megoldás, hogy töröljük a kommentjét? Lehúzza az imázst? Nem inkább az rondít bele a képbe, ha lefelé görgetve azt pillantjuk meg, hogy „a hozzászólás törölve lett”? Bár ebben az esetben nem hiszem, hogy bárki is arra gondolna, hogy az író volt a hibás, sokkal inkább a kommentelőre terelődik a gyanú... Mi ebből a tanulság? Agyon kéne fényeznünk egymást? Nem abból tanulunk, ha a hibáinkat ecsetelik? Szerintem de.




Sokan ismerjük ezt a bizonyos idézetet Miley-tól, és értjük azt is, mi áll mögötte. Ez érvényes, és teljesen egyetértek vele, de ebben az esetben el kéne gondolkozni azon, hogy van valóságalapja annak, amit állítanak. Na senki ne higgye azt, hogy ezt arra értem, mikor azt mondják „csúnya vagy”. Azt tényleg nem szabad komolyan venni! A hangsúly itt azon van, hogy írj Word-ben.




A másik, ami engem bánt, az az, ha valaki nem veszi a fáradtságot, hogy válaszoljon neked. Persze előfordulhat, hogy nem veszi észre az értesítést, de mikor ez többször is megismétlődik, az már sanszos. Közhely, de az író az olvasói miatt valaki, nem? Ha az olvasó megteszi neked azt a szívességet, hogy ír neked, akkor alap, hogy válaszolsz, nem? Amúgy is alacsony a csoportok aktivitása, de ez csak még jobban hozzájárul az elnéptelenedéshez. Persze akinek nem inge, ne vegye magára.

Ti találkoztatok már ilyen bloggerekkel? Mi a véleményetek? Kíváncsi vagyok, ti mit gondoltok, mi ezeknek a „jelenségeknek” az oka.


Puszi: V. B.

Megjegyzések

  1. Személy szerint én mindig próbáltam válaszolni a kommentekre, amíg blogoltam. Azaz, most is blogolok, csak... időhiány miatt szünet van :')
    Én azon az elven vagyok, hogy vagy jót, vagy semmit, ha nem kér kritikát, csak kirakja a posztot, akkor vagy leírom, hogy tetszett, vagy nem írok semmit. Ha ellenben kiírja, hogy véleményeket, tanácsokat is kér, akkor mindenképp adok pár tippet.
    Ha meg sok a helyesírási hiba, az előtt dobom a blogot, hogy eljutnék a végéig. Nem lehet túl jó a történet/bejegyzés, ha annyi időt se rak bele, hogy újraolvassa.
    Ha meg nem válaszol... Hát, annyi baj legyen, én leírtam, vagy olvassa, vagy nem. De ha nem válaszol, akkor soha többet nem írok a blogjára, úgysincs ideje elolvasni :')

    Remélem erre kapok választ xD

    Xoxo,
    Vicky

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én mindig adok választ. ;)
      Egyébként van olyan is, hogy valaki azt kéri direkt, hogy csak jót írjunk...inkább nem fejteném ki a véleményemet.
      Egyébként a te nézetedet is teljesen megértem. A blogodhoz pedig sok sikert a jövőben!
      Puszi: V. B.

      Törlés
  2. Értem, amit írsz, és tiszteletben is tartom, ez az olvasóbarát felfogás, igyekszem hasonlóan eljárni én is. Muszáj azonban megemlítenem a másik oldalt is, nevezetesen azt, hogy nem biztos, hogy a blogger kíváncsi az olvasói véleményére, vagy arra, hogy ki mit tart fejlesztendőnek. Sőt, nem is biztos, hogy azért ír, mert szeretne kapcsolatot kialakítani az olvasóival. Előfordulhat, hogy terápiás céllal írja ki magából a dolgokat, előfordulhat, hogy csak az élményeit osztaná meg, de nincs ideje/kedve minden komment alá smilet írni, csak mert érdemben nem tud vagy akar válaszolni. Mindannyian mások vagyunk, és pont ettől szép ez a szakma és közösség. Én, ha van véleményem, akkor odaírom, ha kapok választ, akkor örülök, de nem esik rosszul az sem, ha nem ír semmit. Majd ő eldönti, hogy mit kezd az észrevételeimmel. Filozófiai síkra terelve én megtettem, ami tőlem telt, ő pedig megteszi, ami tőle telik:).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ilyen is könnyen előfordulhat. Köszönöm, hogy leírtad a véleményedet! Egyet kell értenem vele. :)
      Puszi: V. B.

      Törlés
  3. Hello!
    Teljes mértékben egyetértek veled. Volt anno egy blog, amit olvastam, tetszett az alapsztori, de kidolgozatlan volt, tele helyesírási hibákkal. Írtam egy hosszabb kommentet, ami egy építő kritikát takart, a végére azt is odaírtam, hogy csak jó tanácsok. Erre, ránézek másnap a blogra, és a megjegyzésemet kitörölték.
    Én mindig válaszolok a kommentekre, ha nem is rögtön, és nem is hosszan, de minimum egy köszönömöt, oda szoktam írni.

    Jó bejegyzés volt, csak így tovább!
    Puszi: Rowena

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Akkor te teljesen átérzed a problémámat. Szerintem felháborító...de ők tudják. Ha nem akarnak fejlődni, akkor csak így tovább nekik, nem?
      Köszönöm a visszajelzést! :)
      Puszi: V. B.

      Törlés
  4. Kedves Victoria Bloom

    Teljes mértékben értem, hogy miről írsz és igazad is van, nem mondtam, hogy nincsen! Viszont azt is tudom, hogy ez a bejegyzés részben vagy teljes mértékben rólam szól. Lehet nem tudod, de én vissza írtam a bejegyzésedre sőt megköszöntem a tanácsodat, amit azóta is betartok és igyekszek minél kevesebbet hibázni, sőt fejlődtem is azóta. Egy teljes hétig hagytam, hogy lásd mit is írtam vissza neked, majd töröltem, hogy mások ne lássák és ne nézzenek analfabétának. Tudom nem vagyok jó, sok a hibám de nem akartam, hogy mások ez miatt csúfoljanak. Tiszteletben tartottam az észrevételeidet és betartottam. Mivel ott nem láttad amit írtam így itt újra megírom neked, hogy köszönöm az észrevételedet és a tanácsaidat igyekezek betartani őket.
    Nekem nincs bajom a negatív kritikákkal, mert tudom, hogy azokból lehet tanulni a legtöbbet. Viszont mégis úgy gondoltam, hogy az lesz a legjobb ha törlöm.
    Elnézést kérek ha ezzel megbántottalak!
    További sok sikert kívánok neked, nagyon jól írsz ügyes vagy és szuperek a témák is.

    Zsuzsiii

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Szándékosan nem írtam nevet, de ez a cikk nem feltétlen ellened irányult! Sok olyan blogger van, aki nem bírja a kritikát, és arra szerettem volna rávilágítani, hogy értelmetlen amit csinálnak.
      A kommentre tudom, hogy válaszoltál, de a "hangnem" nekem kicsit furcsa volt, ezért úgy éreztem, megsértettelek vele. Ezek szerint én értettem félre, de örülök, hogy tisztázni tudtuk a dolgot! :)
      További sok sikert a blogodhoz!
      Puszi: V. B.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Búcsúlevél, avagy üzenet a bloggereknek

Hogyan oltsd le a saját írásodat?

A kliséken túl